keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Toimeksiantajana Linnateatteri –sissimarkkinoinnin salat selviksi!


Monkey-projektia on takana jo puolet ja vihdoin aika valottaa hieman myös Linnateatteri-ryhmän meininkejä ja suunnitelmia. Toimeksiantonammehan on toimia sissimarkkinoijina Linnateatterin 10-vuotisjuhlavuoden kunniaksi kootun huikean ”CHOICE”-musikaalin tiimoilta.  Kohderyhmänämme ovat turkulaiset nuoret.


CHOICE-musikaali juontaa juurensa Linnateatterin toteuttamaan Bass Society –hankkeeseen, jossa työpajojen avulla kerättiin yhteen joukko nuoria. Näiden nuorten ajatuksista ja kokemuksista rakentui hiphop-musikaali, joka kertoo nuoruuden valintojen vaikeudesta. Kysymys kuuluu: Kuinka valitaan se, mitä itse haluaa, eikä se mitä muut toivovat?

Kun toimeksianto ensimmäisen kerran julkaistiin, kuului monenkin opiskelijan huulilta varovainen kysymys: mitä meinaa sissimarkkinointi? Niinpä niin, koska jengiimme kuuluu monta sosiaalialan, toiminta- ja fysioterapian opiskelijaa, eivät markkinoinnin kiemurat ole meistä kovin monelle lainkaan tuttuja. Onneksi tilannetta tasoittavat mukana hääräävät mainonnan suunnittelija, mediatuotantolainen, estenomi ja restonomit, joilta sitä markkinointipuolen taitoa löytyy hippasen enemmän.

Mitä me sitten ollaan tehty? Ideoitu, ideoitu ja vielä kerran ideoitu. Ja katsottu Youtube-videoita mitä villeimmistä markkinointitempauksista. Samalla ollaan päästy tutustumaan Linnateatteriin tarkemmin ja vähän pyörimään kulisseissa. Kyllä ne Monkey-kokouksetkin sujuu rattoisammin, kun seurana on välillä Kari-Pekka Toivosta, Riku Niemistä ja Tom Petäjää.


Nyt alkaa kuitenkin olla myös jo toiminnan aika ja tempausaikatauluja onkin lyöty jo lukkoon. Kannattaa pysytellä kuulolla, kohta alkaa nimittäin sosiaalisessa mediassa tapahtua ja ylläreihin voi törmätä ihan kadullakin… Ja me voidaan kertoo, tästä musikaalista on tulossa ihan huippu, kannattaa tulla katsomaan!



Tykkää Choicesta Facebookissa: https://www.facebook.com/choicehiphopmusikaali?fref=ts






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti